close
تبلیغات در اینترنت
خرید دامنه
آیا هدف هایتان را برای سال جدید درست انتخاب کرده اید؟
loading...

مهدی پروری 09183460180

هنوز زمان زیادی از سال جدید نگذشته است. احتمالاً شما از هم از جمله افرادی بوده‌اید که با شروع سال نو هدف‌ها و آرزوهای جدیدی را برای خود در نظر گرفته‌اید تا در این سال ... resolution-businesstrend-520x260 هنوز زمان زیادی از سال جدید نگذشته است. احتمالاً شما از هم از جمله افرادی بوده‌اید که با شروع سال نو هدف‌ها و آرزوهای جدیدی را برای خود در نظر گرفته‌اید تا در این سال به آن‌ها برسید. بگذارید در همین ابتدا سرنوشت این «تصمیم می گیرم امسال» ها را برایتان پیش‌بینی کنیم: ۱) فارغ از هر هدفی که برای امسال…

هنوز زمان زیادی از سال جدید نگذشته است. احتمالاً شما از هم از جمله افرادی بوده‌اید که با شروع سال نو هدف‌ها و آرزوهای جدیدی را برای خود در نظر گرفته‌اید تا در این سال ... resolution-businesstrend-520x260 هنوز زمان زیادی از سال جدید نگذشته است. احتمالاً شما از هم از جمله افرادی بوده‌اید که با شروع سال نو هدف‌ها و آرزوهای جدیدی را برای خود در نظر گرفته‌اید تا در این سال به آن‌ها برسید. بگذارید در همین ابتدا سرنوشت این «تصمیم می گیرم امسال» ها را برایتان پیش‌بینی کنیم: ۱) فارغ از هر هدفی که برای امسال خود گذاشته باشید- چه کم کردن وزن باشد، چه پس انداز کردن بیشتر پول و…- و فارغ از اینکه این تصمیم را اجرا کنید یا نه یک گام از کسی که هیچ تصمیمی برای این کارها نگرفته باشد جلوتر هستید. ۲) اگر بتوانید اجرای تصمیمتان را تا آخر فروردین‌ماه ادامه دهید به احتمال زیاد تا آخر سال نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. ۳) با استفاده از یک سری استراتژیهای خاص و ابزارهای جدیدی که تکنولوژی در اختیار شما قرار داده است شانس موفقیت خود را به طور قابل ملاحظه‌ای می‌توانید افزایش دهید. بیشتر مردم در تمام طول سال بر سر تصمیماتشان نمی‌مانند. آن‌ها با انگیزه بالا شروع می‌کنند ولی بدترین استراتژیها را برای عملی کردن آن به کار می‌برند و انتظار دارند که قدرت مقاومت در برابر وسوسه‌های مختلف از آسمان به آن‌ها برسد! تا آخر ماه اول یک سوم افراد و با گذشت نیمی از سال بیش از نیمی از آن‌ها از تصمیم خود عقب‌نشینی می‌کنند. آن‌ها شکست می‌خورند چون به تدریج اراده خود را از دست می‌دهند. دانشمندان علوم اجتماعی دیگر به قدرت اراده به چشم عنصری تزیینی نگاه نمی‌کنند و آن را نوعی انرژی ذهنی می‌دانند که با وجود گلوکز در خون تقویت شده و وقتی شما تصمیم به کنترل خود می گیرید مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتیجه چیزی است که دانشمندان آن را «استهلاک نفس» نامیده‌اند. آن‌ها دریافته‌اند که راه حفظ یک تصمیم از نوع «تصمیم می گیرم امسال» در نظر داشتن محدودیت‌های نیروی اراده است. مطالعه‌ای روی واکنش‌های افراد به وسوسه‌هایشان در طول روز انجام شده است و بر عکس آنچه که فکر می‌کنیم نتایج نشان دادند که افراد دارای قوی‌ترین نیروی اراده کسانی هستند که کمتر از اراده خود استفاده می‌کنند. این افراد به جای پشت سر گذاشتن پی در پی موقعیت‌های وسوسه آمیز زندگی خود را طوری تنظیم می‌کنند که کمترین مقدار وسوسه را تجربه کنند. آن‌ها تهاجمی عمل می‌کنند، نه تدافعی و از پیش از نیروی اراده خود استفاده می‌کنند تا انرژی خود را ذخیره کرده و بتوانند به هر میزان که می‌توانند کنترل نفس خود را به عهده عوامل بیرونی بگذارند. استراتژیهایی از این دست به خصوص وقتی که در حال تلاش برای کاهش وزن که رایج‌ترین و درعین‌حال سخت‌ترین تصمیم برای سال جدید بسیاری از افراد است هستید مهم هستند. هر چه بیشتر به بدن خود گرسنگی بدهید گلوکز کمتری در خون شما خواهد بود و این یعنی نیروی اراده کمتر. به دلیل این فعل و انفعالات حتی افراد با قویترین نیروهای کنترل نفس نیز کار بسیار سختی برای حفظ تناسب اندام خود دارند. امروزه نگه داشتن خودتان از همیشه سخت‌تر شده است چون غذاهای با کالُری بالا، گجتها و وبسایتهای جالب و وقت کش بیشتر از هر روز بازاریابی می‌شوند. ولی درعین‌حال استراتژیهای بهتری نیز با وجود علم امروزه در دسترس قرار دارد. در همین راستا بسیاری استراتژیهای ساده وجود دارند که هر کسی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند: یک هدف برای خود انتخاب کنید ولی آن را واضح و مشخص متوجه شوید. به جای هدف «کم کردن وزن» یا «تغذیه سالمتر» اهداف خود را مشخص تر کنید. مثلاً بگویید می‌خواهم هر هفته یک کیلوگرم وزن کم کنم. و خود را در یک زمان خاص به یک هدف بزرگ محدود کنید. خودتان را متعهد کنید. استراتژی کلاسیک اودیسه یعنی بستن خودش به دکل برای وسوسه نشدن، همچنان در دنیای مدرن کاربرد دارد. در کنار کارهای ساده‌ای که خودتان انجام می‌دهید می‌توانید با ایمیل کردن یا اطلاع دادن اهداف سال جدیدتان به دوستانتان یا پست کردن آن در فیسبوک بیش از پیش خود را متعهد کنید. برون سپاری کنید. شما می‌توانید کنترل خودتان را با به اشتراک‌گذاری پیشرفتتان با دوستانتان از طریق مثلاً توییتر یا فیسبوک برون سپاری کرده و مثلاً در مورد تغییرات وزنتان اطلاع‌رسانی کنید. هر چه بیشتر خود را محصور کنید موفق‌تر خواهید بود. خود را رصد کنید. سابقاً متخصصین تغذیه توصیه می‌کردند که افراد بیشتر از یک بار در هفته خود را وزن نکنند تا از تغییرات وزنشان ناامید نشوند ولی تحقیقات جدید نشان داده‌اند که وزن کردن روزانه بهتر کار می‌کند. نظارت بر خود در هر تصمیمی نقش کلیدی دارد. علاوه بر این استراتژیها نکات زیر را نیز مد نظر قرار دهید: - به یک نزول مقطعی واکنش غیرمنطقی نشان ندهید. - به خود امید دهید که فردا روز دیگری است. - هر چند وقت یک‌بار به خودتان جایزه دهید.
نظرات () تاریخ : زمان : بازدید : 41 نویسنده : مهدی پروری 09183460180
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    علت انتخاب پوشش های نامناسب توسط برخی از افراد چیست ؟




    آمار سایت
  • کل مطالب : 527
  • بازدید امروز : 3,583
  • بازدید کلی : 71,868
  • کدهای اختصاصی
    . . .

    قالب وبلاگ

    . . . . . ..

    تنظیم فونت

    
  • صبح
  • . .. ..

    كد ساعت

    
  • خدشه